K čemu slouží Tabulka slev?
Tabulka slev slouží k definování, která skupina zákazníků má mít jaké slevy u prodávaných výrobků, zboží a služeb.
Jaký je postup?
- Nejdříve vytvoříme Skupinu adres.
- Přiřadíme zákazníky do Skupiny adres.
- Vytvoříme Oddíly tabulky slev.
- Přířadíme kmenovým kartám identifikační číslo do pole Slevník.
- Přidáme položky do Pododdílů tabulky slev.
- Nadefinujeme si slevy a zadáme je vybraným skupinám zákazníků.
K čemu slouží Skupiny adres?
Skupiny adres slouží k definování, do které skupiny zákazníci patří. K dané skupině pak můžeme hromadně překopírovat nadefinované slevy na určié položky a nemusíme je dělat každou slevu jednotlivě zvlášť pro každého zákazníky. Cesta k nastavení je Adresář/Adresář – zákazníci/Číselníky/Nahrávání skupin
Jak a kde přiřadíme skupinu k zákazníkovi?
Každá Adresa má definovanou Skupinu/Slevu. Nastavíme ji v Adresář/Adresář – zákazníci/Nahrávání adres, kde si nejdřív vybereme zákazníka/adresu a poté přiřadíme.
Případně pro hromadnou editaci můžete jít na Adresář/Adresář – zákazníci/Adresář. Vyfiltrujete zákazníky, kterým chceme přiřadit stejnout skupinu. Dále ověřte, že v pohledu vidíte sloupec Skupina/Sleva. Pokud sloupec nevidíte, klikněte pravým tlačítkem na sloupce a vyberte možnost Přidat sloupec do pohledu, vyberte Skupina/Sleva a přidejte. Dále přes Funkce zapnete editační mód. Poté kliknete pravým tlačítkem na sloupec Skupina/Sleva a vyberete možnost Změnit hodnoty celého sloupce. Zde můžete přířadit hromadně skupinu zákazníkům.
.
K čemu slouží oddíly a pododdíly tabulky slev? Kde je nastavím?
Oddíly slouží pro skupinové dělení položek pro tvorbu slev. K oddílům jsou přiřazeny jednotlivé skladové i neskladové položky v rámci Pododdílu. Oddíly a pododdíly nastavíme v Adresář/Adresář – zákazníci/Číselníky/Nahrávání oddílů a pododdílů tabulky slev. Přes tlačítko Přidat řádek a Odebrat řádek poté můžeme přidávat a mazat jednotlivé položky oddílů a poddodílů.
Jak vytvořím slevu pro kmenovou kartu?
Nejdříve je potřeba přiřadit kmenové kartě identifikační číslo v poli Slevník. To uděláme přes Sklad/Nahrávání kmenových karet.
Jak propojím kmenovou kartu s Tabulkou slev?
Poté, co máme vytvořené identifikační číslo v poli Slevník, si v Nahrávání oddílů a poddílů vybereme, do kterého oddílu chceme skladovou či neskladovou položku přiřadit. Vytvoříme zde přes Přidat řádek novou položku, vyplníme Název, Výši slevy a propojíme s kmenovou kartou vyplněním identifikačního čísla ze Slevníku.
Jak přiřadíme slevy k jednotlivým zákazníkům?
Přes Adresář/Adresář – zákazníci/Číselníky/Nahrávání tabulky slev vybereme Slevy. Ve Slevách můžeme filtrovat, upravovat výši slevy, psát si poznámky. Do Slev se nahrávají výchozí hodnoty, které ovšem můžeme upravovat a přiřazovat zákazníkům a skupinám dle potřeby
Tedy máme hotové slevy, upravili jsme si jejich výši. Nyní v tabulce Adresy vybereme zákazníky, kterým je chceme přiřadit. Zde můžeme filtrovat podle Skupiny. Vyfiltrované zákazníky můžeme pak všechny označit a přes tlačítko Zadat slevy pro vybrané adresy je hromadně přiřadit.
Jak to celé pak funguje?