1. Domů
  2. Dokumentace
  3. Oborové řešení pro vodárny
  4. Klientský portál MOJE VODNÉ A STOČNÉ

Klientský portál MOJE VODNÉ A STOČNÉ

Přihlašovací údaje pro Plátce

  • Každý Odběratel / Plátce má jedny své unikátní přihlašovací údaje do klientského portálu
  • Odběratel může spravovat v klientském portálu všechna svá odběrná místa
  • Pro každé odběrné místo může přidat ještě unikátní přístup Správce odběrného místa viz níže
  • Důležité je číslo plátce, tedy pokud je odběratel v systému zadán vícekrát s různými čísly plátce, ale stejnými údaji, program je chápe jako zcela odlišné odběratele a pro každého odběratele má přiřazené vlastní přihlašovací údaje
    • TIP: Pokud máte odběratele s více odběrnými místy a požaduje pro každé odběrné místo samostatnou fakturu, doporučujeme neřešit to dvěmi plátci se shodnými údaji, ale mít je přiřazené pod jednoho plátce a samostatné faktury řešit přes pole Párovací symbol pro oddělenou fakturaci v Odběrných místech
    • Tak docílíte, že pro dané odběrné místo se vystaví faktura samostatně, zároveň budete mít odběrná místa přiřazená k jednomu plátci
  • Přihlašovací údaje a hesla je možné při zavádění hromadně vygenerovat, respektive při vytvoření nového plátce se automaticky vytvoří
  • Je možné nastavit, aby Klientský portál po přihlášení do portálu vyžádal po odběrateli změnu hesla, což se hodí zejména při zavádění programu, kdy vygenerovaná hesla poslouží jako jednorázová
  • Pokud odběratel zapomene heslo, může si jej nechat přes portál poslat na e-mail, případně je možné v Nahrávání odběratelů mu jej upravit
  • Odběratelé mají možnost přihlásit se do portálu přihlašovacím jménem či e-mailem, pokud adresa splňuje:
    • E-mail se vyskytuje v programu unikátně pouze jednou, tedy není zadán u více odběratelů jako Fakturační e-mail
      • Řešení:
        • Podívejte se, proč je e-mail v programu duplicitně.
        • Může se stát, že tam odběratel zůstal v Nahrávání odběratelů dvakrát, ale druhý záznam nepoužíváte a je možné jej smazat / odstranit z něj e-mailovou adresu.
        • Pokud potřebujete mít e-mailovou adresu v programu vícekrát, není možné se přes ní hlásit do klientského portálu, protože nelze jednoznačně určit, ke kterému odběrateli ukazuje a která odběrná místa zobrazit.
    • Není nastaveno více e-mailových adres, kam mají chodit faktury
      • Lze místo Přihlašovacího jména napsat e-mailovou adresu, přes kterou se odběratel chce hlásit.
      • Pro fakturaci je možné ponechat více e-mailových adres pro zasílání

Rozeslání e-mailů s jednorázovými přihlašovacími údaji

  • Můžete z programu rozeslat hromadně e-mail, kdy každému odběrateli, pro kterého evidujete e-mailovou adresu, rozešlete zprávu včetně jednorázových přihlašovacích údajů
  • Odběratel po přihlášení do portálu bude vyzván ke změně hesla a pokud nemá vyplněno, tak i k doplnění telefonního čísla

PDF leták ke klientskému portálu pro místní zpravodaj

  • Vodárnám nabízíme zpracování informačního PDF letáku o klientském portálu pro zákazníky, který můžete vložit například do místního zpravodaje
  • Pro vytvoření nás kontaktujte

Text na fakturu

  • Aby se informace o klientském portále dostala i k zákazníkům bez zadaného e-mailu, nabízíme možnost informačního textu na fakturu
  • Pro zákazníky, kteří se ještě nepřihlásili, může faktura obsahovat text včetně jednorázových přihlašovacích údajů
  • Pro zákazníky, kteří se již přihlásili, může být na faktuře text například pouze informativní, abyste jim portál připomněli

Správce odběrného místa

  • Pro každé odběrné místo maté možnost druhého přístupu do klientského portálu přes tzv. Správce odběrného místa
  • Správce má přístup pouze ke konkrétnímu odběrnému místu, nikoliv ke všem odběrným místům odběratele
  • Správce vidí pouze odečty a spotřeby na daném odběrném místě, nikoliv faktury a další údaje

  • Správce vytvoříte tak, že v Nahrávání odběrných míst vyberete konkrétní odběrné místo, pro které chcete Správce odběrného místa vytvořit
  • Kliknete v menu na Funkce / Přidat správce
  • Zobrazí se vám v listě další záložka Správce, která obsahuje Přihlašovací jméno, heslo, e-mail a telefon
  • Máte možnost odeslat Jméno a Heslo na Správce odběrného místa

Samoodečty přes webový klientský portál a schválování v Datainfo

  • Odběratelé mají možnost ve webovém klientském portále zadat samoodečet.
  • Vybraným uživatelům, kteří mají oprávnění pro schvalování samoodečtů či úpravy adresy, se zobrazí v Datainfu upozornění na nový samoodečet.
  • Po zobrazení upozornění jděte do Nahrávání odběrů.
  • Na horní liště menu zvolte Načíst data z virtuální kanceláře
  • Schvalteodmítněte či odložte na později samoodečty. Pokud máte samoodečtů více a potřebujete je hromadně odložit na později a práci přerušit, můžete zvolit tlačítko Přerušit.
  • Po schválení/odmítnutí přijde odběrateli e-mail o přijetí/nepřijetí samoodečtu.

Změna zasílací adresy přes webový klientský portál a schválování v Datainfo

  • Odběratelé mají možnost ve webovém klientském portále zažádat o změnu zasílací adresy, popřípadě zasílání faktur na e-mail.
  • Vybraným uživatelům, kteří mají oprávnění pro schvalování úpravy adresy, se zobrazí v Datainfu upozornění na žádost o změnu adresy.
  • Po zobrazení upozornění jděte do Nahrávání odběratelů.
  • Na horní liště menu zvolte Načíst data z virtuální kanceláře.
  • Schvalte, odmítněte či odložte na později žádost o změnu.