JAK TO CELÉ FUNGUJE?
Telefon nebo tablet připojíte k internetu a stáhnete do něho nejaktuálnější data, pro ta odběrná místa, které požadujete odečíst a vyfakturovat. Tomuto souboru my říkáme dávka.
Na obrázku vidíte seznam dávek. Každá dávka může odpovídat nějaké oblasti, která se má odečíst.
Pracovník si vybere patřičnou dávku, se kterou chce pracovat a dostane se do seznamu odběrných míst, které se mají odečítat. Seznam jde samozřejmě různě třídit a filtrovat (dle ulic, čísel popisných, jmen apod) a různé zbarvení v seznamu ukazuje stav odběrného místa (odečteno, neodečteno, dálkový vodoměr…).
Pro většinu uživatelů je ale pohodlnější zobrazit si odběrná místa na mapě a pak se orientovat podle ní. Různě zabarvené tečky opět ukazují stav na odběrném místě, zda již bylo odečteno či o jaký typ vodoměru se jedná.
Pokud na daný bod klepnete, zobrazí se základní údaje o odběrném místě. Dalším kliknutím se dostanete přímo k zadání stavu na odběrném místě. Aplikace sama podle předchozích odečtů dopočítá a napoví, jaký stav může odečítač očekávat dle průměrné spotřeby. Ten jej může rovnou jednoduše poupravit podle skutečnosti a záznam uložit. Aplikace zároveň upozorní i na příliš vysoké hodnoty odečtu, pokud liší o více jak 20 % od normálu.
Když je vše (nebo třeba jen část) již odečteno, můžete kdykoli nahrát odečtená data do hlavního systému a velmi snadno přejít na fakturaci vodného a stočného. Zároveň u částečně odečtené dávky je možné opět pokračovat, odečíst další část, odeslat.
PŘÍKLAD ZE LHOTY
Odečítač pan Vodouch má svůj tablet s aplikací. Měl náročný den, opravoval prasklý vodovod, do kanceláře se nedostal. Ale to nevadí, stačílo mu připojit se na WiFi a stáhnout si dávku k odečtení. Tento týden má totiž v plánu jít odečítat do Lhoty. Ve Lhotě je špatný signál, bude tedy offline bez připojení k internetu, ale to nevadí, protože aplikace si s tím umí poradit, pan Vodouch si stáhne data předem a s nimi pak může snadno pracovat i mimo internet.
Další den se vydal na odečty. Šel podle mapy v aplikaci a špendlík s GPS souřadnicemi ukazoval pozici domu. Na místě zjistil, že vodoměr mají o kus dál na zahradě. Přesunul jej tedy v mapě na přesné místo a přidal si poznámku po příště, aby již věděl. U dalšího vodoměru po zadání stavu aplikace zahlásila podezřele vysokou hodnotu odečtu a panu Novákovi odhalil únik vody, který hned začali řešit. Na konci dne, během kterého stihl odečíst jen třetinu obce, dávku přes WiFi odeslal zpět do systému Datinfo a paní účetní Řádková další den vše zkontrolovala a poslala zákazníkům do e-mailu faktury.